Wuif jij gevoelens weg? Red jij je kind? Of bagatelliseer jij gevoelens? Het is belangrijk om de gevoelens van kinderen te bevestigen. Ze niet weg te redeneren, niet weg te wuiven, niet te bagatelliseren maar ook NIET op te lossen. Kinderen
Praten met je kind over wat er aan de hand is. Juist nu.
Er is veel aan de hand, en juist nu is het goed om te praten met je kind over wat er aan de hand is. Wat je moet weten Wanneer kinderen en jongeren naar het nieuws op TV kijken over de
Doe jij wat je zegt – en pak je dan ook door?
Doen wat je zegt en doorpakken Deze is zeker ook voor mij: ik ging even heel erg de mist in, ik had iets beloofd en kwam het niet na (eigenlijk moet ik zeggen: ik kom het uiteindelijk wel na, maar
Speciale tijd inplannen
“Hoezo speciale tijd inplannen met mijn kinderen? Ze doen toch al de hele dag een beroep op mij…” Misschien denk jij ook zo: “waarom zou ik speciale tijd moeten inplannen voor mijn kinderen”, je besteedt misschien al veel tijd aan
Tieners – pubers – hmmm
15 Tips voor het opvoeden van zelfverzekerde tieners “Ik word gillend gek hier thuis, niks van wat ik doe is goed en luisteren doen ze al helemaal niet meer…” Erg herkenbaar of niet? Misschien heb jij (nog) geen tiener in
“Is quality time nou echt zo belangrijk? We zien de kinderen toch de hele tijd…”
Waarom gedraagt mijn kind zich nou zo? Waarom is het aan het clownen, of doet het niet wat ik zeg of kliert het met zijn broertjes en schopt het anderen. Of rent het hier alleen maar de deur in en
“Help, het komt vast nooit meer goed…”
Paniekopvoeden en andere gedachtes Ken je dat gevoel dat je in gedachten iets al bijna af hebt, dat het in je hoofd ronddwaalt, dat je er op verschillende manieren naar gekeken hebt, er over gedacht hebt, het voelt bijna alsof
Hoe gaat jouw kind om met zijn verantwoordelijkheden?
“Hoe krijg ik mijn kind zover dat hij zich aan de afspraken houdt over het verzorgen van ons huisdier?” Je kind helpen zich aan zijn afspraken te houden ga ik bespreken aan de hand van een voorbeeld: hoe je je
Kinderen die iets fout doen – hoe ga je daarmee om in de klas
Ken jij kinderen die geen fouten maken? Binnenkort is er de mogelijkheid om mee te doen aan de opleiding tot Positive Discipline Classroom Educator, daarom wil ik dit keer graag een onderwerp met je bespreken uit het materiaal voor de
Doe jij aan ‘labelen’ en is dat erg?
Labels en hun impact Ben jij je bewust van de labels die je gebruikt? Heb jij een open houding naar anderen? Of weet je al bij voorbaat wat er gaat gebeuren of wat er geantwoord wordt, juist omdat het die